Thursday, December 1, 2011

trends and challenges of service industry

sape kat sini yang involve dalam service industry? tak kira la apa2 pun..wedding planner ,hotel,hospital,event or pape je la yang melibatkan service???..cer angkat tangan,...cik tikah yang HOT ni nak tgk cikit..hahaha...opps tapi ni tak termasuk yg service kat chowkit or lorong2 gelap tu tau..hik3..

#sila muntah hijau kat intro saya tu#

sebenarnya entry ni nak cite..tadi gua ada pergi forum yang membincangkan pasal "trends and challenges of service industry"..walaupun tajuk dia agak boring tapi pengisian dia sangat mantap..

ahli panel yang kasi talk pun sume top banget sih..gua x tipu der..ada wedding planner, manager golf club, manager resort, director FNB..sume ngetop habissssssssss la gua ckp..

banyak sangat ilmu yang aku dapat...belajar dalam bidang hospitality or service industry ni memang best..yang penting kene ada passion n yang penting jugak mesti "love the people"..

antara pesanan yang palaing aku igt, kita mesti berpikiran small..dun ever pikir the great one"..biarlah orang cakap pemikiran kita nampak macam kuno but yet hasil dia could be great n superb!
contoh, kita nak buka resort..dun ever think to open the big one...the 5 star resort..why not open the homestay first for starting point..it could be great babe!

one more yang aku igt, one of the panel tu cakap, erm sekarang da ramai sangat the high or the big event planner...and why not we have some "kampung wedding planner"..waktu aku dengar panel tu cakap, aku terdiam..how could it get such a great suggestion and thingking..im superb impress wif his thinking..aku tak pernah terpikir pun idea cmtu..and yes, if u want to be success in this industry, u shud think out of the box!

owh korang jangan tiru la idea panel tu..sebab aku da cop dulu..hahaha..tibe2 aku rasa mcam aku nak sahut cabaran dia and nak organize the "kampung wedding planning"..tolongla jangan curi..aku merayu..hahaha

jap2..sebelum aku stop bebelan aku ni, aku nak gtau la..if u really interested wif this industry, the most important thing is u shud knot to speak english well.seriusly..aku tak tipu..since aku pun nak improve english aku, sebab tu aku rojak kan bahasa aku..haha..walaupun english aku sangat teruk..hahah

jom usha gambar plak..owh ya..plz abaikan ek penggunaan kata ganti diri yang terlampau banyak dalma entry kali ni..peace!

nampak tak,yang saya senyum tak ikhlas.tak suka betul dengan senyuman plastik ni!

before dengar talk, kita bergambar dulu ok~

with azimah dun..bakal puteri umno,peace!

sapa yang capture pic ni..aiyoooo

moderator n panelist~




No comments:

Post a Comment