Wednesday, December 14, 2011

bila melayu terlebih condemn filem melayu~

assalamualaikum readers..and hye...
entry kali ni mcm more to serius discussion..
opps not a really discussion but just kind of my opinion~

aku pelik sangat..pelik bila melayu sendiri sibuk condem filem melayu..
ok memang la ko ada hak kan tuk bg ur opinion..
but tolongla jgn ter"over" condemn lak..
nampak macam filem melayu tu murahan ok...

aku paling tak suka bila orang melayu sendiri cakap..
"menyesal dowh aku tengok cite melayu tu..baik aku g layan breaking dawn ke ape"
"cite melayu tu ntah pape je.."
"cite omputeh tak pernah mengecewakan aku"

erm bg pndangan aku la..ok fine la korang ckp cite tu ntah pape ke..
tapi kenapa la korang nak agung2kan sangat cite omputeh tu..
#nampak macam aku ter"over" condem filem omputeh..
sebab yg nyata aku x pernah suka tgk cite omputeh..hehe

#aku tak kisah kalo ada orang cakap aku kolot sebab tak layan cite omputeh.~

aku rasa, filem melayu sekarang much more better la..
da berkualiti and yes, da mampu menarik jutaan orang tuk tengok kat pawagam..
aku sendiri pun, xde la suka sangat g tgk movie ni kat cinema..
tapi kalo cerita tu macam best and ada kawan, aku gi jugak...

erm apa kata kita sebagai melayu, do support our own movie..
kalo kita tak support, sapa lagi kan..xkan nak harapkan kaum lain plak..
secara tak langsung, sebenarnya kita da menyumbang kepada kemajuan ekonomi negara kita..
kita tak perlu nak condemn dorang la..
kita just perlu kasi kritikan yang membina..
insyaallah industri perfileman kita akan terus maju
and maybe in future, kita akn duduk sama rendah berdiri sama tinggi dengan filem box office luar negara.
~~amin~~

#aku tak bermaksud nak suruh korang jangan tengok filem omputeh ok..:))

5 comments:

  1. hope so..semoga industri perfileman semakin berkembg dn diterima luar. :)

    ReplyDelete
  2. zaty: yup..betul tu..sama2 kita support our own local movie..:)

    ReplyDelete
  3. Hey nice blog~~^^ visit our blog~ we sell 100% handmade stuffz like pouches, mobile charms, unique tags.. 좋은하루가되세요~

    ReplyDelete
  4. Melayu kondem melayu sampai bila pon tak maju..huhuhu...

    ReplyDelete
  5. bayu senja..: yup saya setuju ngan awak..:)

    ReplyDelete