Saturday, December 3, 2011

mak, ikah dah jumpa abang!



kalo dilihat dari gambar di atas..rasanya seperti aku manusia paling bertuah kan..kerana dialhirkan dari sebuah keluarga yang sangat besar dan bahagia..tapi gamabr kat atas tu hanyalah 1/3 dari jumlah sebenar keluarga aku..sangat jarang kami dapat berkumpul bersama..semuanya da ada komitmen masing2..kalo raya pun belum tentu dapat kumpul semua..memang takkan pernah...

kenapa aku cakap takkan pernah??..sebab adasorang abang aku yang entah ke mana perginya ..setelah bertahun-tahun hilang jejaknya..langsung tidak pulang ke kampung halaman bertemu keluarga ..tapi syukur hari ini aku diberi peluang untuk bertemu dengannya..ya bertemu..tapi hanya di alam maya..di alam nyata??entahla..aku sendiri tak pasti..

tadi aku ada berborak dengan dia..aku sedih sebenarnya..tapi aku sendiri tak tahu apa reason yang buat aku sedih..aku rindu mungkin..entah...

atau sememangnya ikatan yang ada antara kami terlalu kuat sehingga kan aku mampu mengalirkan air mata...

tapi aku lagi sedih..bila aku baca semula apa yang aku bualkan dengan abang aku di facebook ni...

#ni antara beberapa perkara yang sempat kami bualkan, sebelum abang aku offline~


    • awak kat mana?
  • 43 minutes ago


    Mohd Shukri Shukri
    • ade je kat sini.nape?
  • 43 minutes ago
    Nurul Atikah
    • hahah
    • sini tu mane
    • saja tnye
  • 43 minutes ago
    Mohd Shukri Shukri
    • ade la satu tempat..jangan la ssh hati
      • 42 minutes ago
        Nurul Atikah
        • awak keje mana skang?
        • sihat tak
      • 42 minutes ago
        Mohd Shukri Shukri
        • ok je....
        • dah sng nanti ade la balik........
        • xpayah la ssh2 hati..
        • mak sihat?

            • kenapa nak tgu senang balik..
            • huhu
            • mak sihat jugak
            • tp aritu pak sakit
            • kene strok
          • 41 minutes ago
            Mohd Shukri Shukri
            • ade la sbbnya....
            • mak keje lagi?
          • 40 minutes ago
            Nurul Atikah
            • erm keje lagi
            • huhu
          • 40 minutes ago
            Mohd Shukri Shukri
            • rindu jgk kat mak sbnrnya ni..
            • tapi kaki ni berat lagi nk balik
                • dah tu balik la
                • mak asyik tnye je sal awak
              • 39 minutes ago
                Mohd Shukri Shukri
                • cakap je kat mak sihat lagi.....
              • 39 minutes ago
                Nurul Atikah
                • erm ye la
                • awak tu bila2 ada masa balik je la rumah tu
              • 38 minutes ago
                Mohd Shukri Shukri
                nt balik la bila da ada rezeki

                  • em ye la
                  • bagi la ikah no awak
                  • nanti ada pape
                  • nak tepon senang
                • 37 minutes ago
                  Mohd Shukri Shukri
                  • cntct kat sini je.......
                  • ngah buat ape skang??
                • 37 minutes ago
                  Nurul Atikah
                  • kalo ada emergency case xkan nak ctct kat sini jugak
                  • erm ngah kdg2 wat rumah org
                  • kdg2 tak keje
                • 36 minutes ago
                  Mohd Shukri Shukri
                  • 2 gambar anak ina ke??
                      • duk umah je
                      • aah
                      • anak ina
                    • 36 minutes ago
                      Mohd Shukri Shukri
                      • besar dah..
                      • dah boleh cakap kan.
                    • 36 minutes ago
                      Nurul Atikah
                      • erm mmg la..dah 2 tahun pun
                      • ckp gitu2 je
                      • x boleh sgt lagi
                      • adik dia pun da besar
                    • 35 minutes ago
                      Mohd Shukri Shukri
                      • dah dapat adik baru ke??
                          • aah
                          • da ada pun
                          • lelaki
                          • da nak dekat setahun pun
                        • 34 minutes ago
                          Mohd Shukri Shukri
                          • bila dapatnya?
                            sape nama?
                        • 34 minutes ago
                          Nurul Atikah
                          • awal tahun aritu...bulan 4 rasanya
                          • haziq aryan
                        • 34 minutes ago
                          Mohd Shukri Shukri
                          • sshnya nama.
                              • haha
                              • tau la na
                              • nape letak nama susah2
                              • awak keje apa?
                            • 33 minutes ago
                              Mohd Shukri Shukri
                              • keje biasa je..
                            • 32 minutes ago
                              Nurul Atikah
                              • erm kat area mana
                              • phg gak ke
                            • 31 minutes ago
                              Mohd Shukri Shukri
                              • xla.......
                              • luar.
                                  • oo..
                                  • ye ke
                                  • ok la tu
                                  • janji keje
                                • 30 minutes ago
                                  Mohd Shukri Shukri
                                  • kim salam la kat mak.
                                • 29 minutes ago
                                  Nurul Atikah
                                  • awak balik la rumah bila2 senang..
                                  • ni no ikah
                                  ##########
                                  • ada pape tepon la
                                • 28 minutes ago
                                  Mohd Shukri Shukri
                                  • ade katne ni?
                                      • kat selangor la
                                      • kan study tak habis lagi
                                    • 27 minutes ago
                                      Mohd Shukri Shukri
                                      • dah mak bila nk brenti kejenya??
                                    • 26 minutes ago
                                      Nurul Atikah
                                      • erm tak tahu la
                                      • mcm mana nk benti keje
                                      • xder orang nak tanggung adik ag
                                      • kan ramai ag yg sekolah
                                    • 26 minutes ago
                                      Mohd Shukri Shukri
                                      • ermmm...k la nk out dah n
                                        • 25 minutes ago
                                          Mohd Shukri Shukri
                                          • kim salam la kat mak..


                                            aku sedih sebab no tepon pun dia xnak gtau
                                            aku sedih jugak sebab banyak benda dia rahsiakan..
                                            aku lagi sedih bila dia ckp dia rindu mak,tp xnak balik
                                            aku sedih,da ada nak saudara baru pun tak tahu
                                            aku sedih sgt2..

                                            #sori kalo entry kali ni cam bercelaru..da malas nak edit..aku nak jadikan setiap perbualan kat atas ni sebagai satu kenangan..mana tau..mungkin ni perbualan terakhir kami...:((



5 comments:

  1. dear..sedihnya bile baca ni..moga terbuka pintu hati abang awak nak balik rumah kg halaman :'(

    ReplyDelete
  2. erm terima kasih.,.saya pun doakan pintu hati abng saya terbuka tuk balik rumah..amin..:))

    ReplyDelete
  3. Banyakkan solat hajat.. Insya Allah terbuka la pintu hati abang awak nanti utk pulang...

    ReplyDelete
  4. ms kudut..ya..mudah- mudahan dear...:)

    ReplyDelete