Friday, October 28, 2011

masa yang sesuai untuk minum air





P/S: info ni saya jumpa kat facebook..so rasa nak share ngan sume warga blogger ...:))


erm serius tak sangka..minum air pun, perlu tau masa yang sesuai..selama ni saya pakai redah je nak minum bila, pukul berapa..
tak pernah nak amik tahu sal sume2 ni..hahaha...so skang da tau, so harus amalkan tuk future benefit kan..:))
owh ye lagipun saya manusia yg paling susah nak minum air apalagi air masak..huhu...sangat tak bagus kan...erm seingat saya, semalam saya hanya minum segelas air teh..itu sahaja...aishhhhhh saya sangat teruk..((...


kat bawah ni ada list bila masa yang paling sesuai tuk kita munum air and apa kelebihannya...so epi reading k..:)


Minum dua gelas air masak - SELEPAS BANGUN TIDUR. Ianya membantu mengaktifkan organ dalaman.

Minum segelas air masak - 30 MINIT SEBELUM MAKAN. Ianya membantu penghadaman dan membuatkan perut lebih bersedia memberi ruang untuk kemasukan makanan.

Minum segelas air masak - SEBELUM MANDI. Ianya membantu pengaliran darah dan mengurangkan tekanan darah.

Minum segelas air masak - SEBELUM TIDUR. Ianya dapat mengelakkan terkena strok dan serangan jantung ketika tidur..
owh ya, saya sebenarnya kompius..sebab aritu saya ada tbaca tau kat satu article ni, it stated that jgn minum air sebelum tidur, sebab nanti dia akan menghasilkan  eyebag...erm anyone solve my confusion??huhu

No comments:

Post a Comment