Wednesday, May 4, 2011

saya dihina

ari ini saya sgt2 sedih,....saya dihina oleh seorang lelaki yg selayaknya saya panggil jantan..
saya x tau ape salah saya...keluar je dari dewan exam td...trus saye disembur dgn mcm2 makian....pukimak,setan,sial,bodoh terus-terusan miniti dr mulut jantan tersebut...saya xtau ape salh sye...
saya da tnye ape yg saye wat kat die...tp die trus je duk maki saya...rupanya die dengar ada org ckp dia poyo...tp sumpah bukan saya yg ckp cmtu...n ape hak awak tetibe nak sembur saya dengan makian awak....murah sangat ke maruah saya ni sehingga kan awak perlekehkan macm tu je...

untuk awak yg saya lgsung da xder rasa hormat!..

kenapa awak sesuka ati cakap saya pukimak!
knpa awak sesuka ati ckp saya bodoh..!
knapa awak sesuka ati ckp saya sial!
knapa awak sesuka ati memaki saya???

apa hak awak??
dimana keprimanusiaan awak??
di mana ilmu yg awak pelajari selama 22 tahun ni??
di mana awak letak otak awak??
apekah awak da x mampu berfikir??
atau awak terlalu stress ngan exam??

tp jgn pernah libatkan saya dalam hal yg saya lgsung xtau pape..!
jgn pernah tuduh saya mcm2 kalo awak sendiri tak jumpa kepastiannya..!
jgn pernah pijak maruah orang kalo awak mahu dihormati..!
setidak2nya kalo awak rasa maruah tu x pntg..pikirkan org len...
bg saya maruah saya adalah harta dunia akhirat saya!
xder org boleh pijak maruah saya sewenang2nya...

saya tau awak cerdik..tp jgn pernah ckp org lain bodoh...
kalo saya bodoh, tuhan x hantar saya masuk universiti...
n kalo saya bodoh..xkan saya satu kelas ngan awak..
erm kite same2 bodoh ek???
n kalo saya bodoh  jgak, xkan saya berpeluang amik law!
professional course lagi tu beb!
n kalo awak cerdik knapa bermula ngan diploma??
sepatutnya skang awak da buat PHD...xpun jd GM kan...

saya pukimak??erm maaf saya x tau ape itu maksud pukimak..
so dipersilakan terus menerus menggunakan perkataan itu...
saya pun x berminat nak amik tau ape maksud pukimak..
tp sye tau la tu satu makian kan...
awak..jgn sesuka maki org...
silap2 awak yg akn dimaki semula...
atau mana tau..tuhan tu kan maha adil..
dengan sekelip mata je awak plak yg tibe2 jadi pukimak kan....

rasa mcm x perlu je saya hbiskan masa tuk jwab semua makian awak tu...
tp awak kena igt...jgn sekali-kali maki org tanpa sebab...
org yg x salah n teraniaya selalu dipermudahkan urusannya oleh tuhan...

awak...
saya kan pernah belajar law..
jd sye tau ape hak saya!
awak jgn cuba bermain ngan api..
kalo awak x mampu nk byr bil air...

maruah saya memang x boleh dibayar oleh wang ringgit..
tp apa salahnya saya gunakan peluang yg ade tuk sye wat duit..
alang2 menyeluk pekasam biar smpi ke pngkal lengan...
nsib bek x tampar saya..
kalo x mkin byk plak duit awak kne keluar nty!
see u in the court!..
papai~

2 comments:

  1. erkk, tikah. p****** tu lbih kurg cm f*** lar. sabo je lar ek. Tuhan balas lar tuh esop2. lagi truk dr dye wat kt ko lagi. sabo je ea.

    ReplyDelete
  2. thanx yan..tp aku siyes sakit ati sgt2....smpi die buat aku cam tu...aku buntu..nak ngis??aku da puas...nak marah..x guna kan...

    ReplyDelete